De geschiedenis van Nasara Kinesio tape

De geschiedenis van Nasara Kinesio Tape gaat hand in hand met de ontwikkeling van kinesiotaping zelf; een methode die werd ontwikkeld in de jaren '70 door dr. Kenzo Kase, een Japanse chiropractor. Hoewel Nasara niet het oorspronkelijke merk van Kinesio tape is (dat was Kinesio Tex, het merk dat Dr. Kase oprichtte), is het wel één van de belangrijkste merken die later wereldwijd succes boekten door het aanbieden van kwalitatief hoogwaardige Kinesio tape tegen concurrerende prijzen.

Ontstaan van Kinesiotaping

De oorsprong van kinesio taping ligt dus bij Dr. Kenzo Kase, die in de jaren '70 een manier zocht om patiënten te behandelen met een middel dat minder beperkend is dan de traditionele stijve sporttape. Hij ontwikkelde een elastische tape die de huid subtiel optilt en op die manier de bloed- en lymfecirculatie verbetert, pijn vermindert, en het herstelproces ondersteunt zonder in te boeten op bewegingsvrijheid. Dit bleek vooral gunstig uit te pakken voor sporters en patiënten met chronische spier- en gewrichtsproblemen.

Kinesio Tex Tape, het oorspronkelijke merk dat door Kase werd geïntroduceerd, werd in de jaren '80 en '90 populair in Japan, maar kreeg wereldwijd bekendheid tijdens de Olympische Spelen van 2008 in Beijing, toen atleten zoals beachvolleyballer Kerri Walsh de kleurige tape droegen op internationale podia. 

De geschiedenis van Nasara Kinesio tape

Oprichting van Nasara

Hoewel Dr. Kase het pionierswerk deed met de ontwikkeling van kinesiotape, ontstonden er al snel meerdere bedrijven die het licht zagen en Kinesio tape begonnen te produceren. Nasara, opgericht in Zuid-Korea, werd één van de prominente merken in de kinesiotapemarkt. Het merk ontwikkelde zijn eigen versie van elastische therapeutische tape. Kwalitatief was deze vergelijkbaar met de originele Kinesio Tex Tape, maar hij onderscheidde zich door enkele unieke eigenschappen en prijsvoordelen.

Nasara tape werd gewaardeerd vanwege zijn elasticiteit, kleefkracht en hypoallergene eigenschappen, wat het geschikt maakte voor een breed scala aan gebruikers, van professionele sporters tot fysiotherapeuten en mensen met lichte blessures of chronische pijnklachten.

Wereldwijde verspreiding en succes van Nasara

Net als andere kinesiotapemerken kreeg Nasara Kinesio Tape een wereldwijde boost door de toenemende populariteit van kinesiotaping onder atleten. Professionele sporters en fysiotherapeuten gingen de tape in toenemende mate gebruiken voor blessures, pijnverlichting en prestatieverbetering, hierdoor groeide de vraag naar hoogwaardige, betaalbare Kinesio tape snel.

Nasara vond een sterke markt in Europa en Azië, waar het zich positioneerde als een betrouwbaar alternatief voor het duurdere Kinesio Tex Tape. De tape werd veel gebruikt door fysiotherapeuten en sportteams vanwege zijn prijs-kwaliteitverhouding en bewezen effectiviteit.

Nasara Kinesio Tape en wereldwijd succes

Innovatie en Ontwikkeling

Nasara bleef zich door de jaren heen innoveren, het ontwikkelde verschillende varianten van hun Kinesio tape, zoals tapes met verschillende diktes, kleuren en toepassingen. Hoewel de kleuren geen directe invloed hebben op de werking van de tape, bleven ze populair onder gebruikers vanwege esthetische voorkeuren en de mogelijke psychologische effecten ervan.

Het bedrijf is blijven groeien en heeft zijn product wereldwijd gedistribueerd, met een toenemende populariteit in zowel de sport- als revalidatiewereld. Tegenwoordig wordt Nasara beschouwd als één van de toonaangevende merken in de kinesiotapemarkt, naast andere grote merken zoals Kinesio Tex, RockTape en Mueller.

Tot slot

De geschiedenis van Nasara Kinesio Tape weerspiegelt de bredere opkomst van kinesiotaping als een vernieuwende behandelmethode voor sporters en patiënten met spier- en gewrichtsklachten. Nasara heeft zichzelf gevestigd als een betaalbaar en kwalitatief hoogstaand merk dat wereldwijd wordt gebruikt door therapeuten en sporters. Met zijn wortels in Zuid-Korea en een sterke focus op kwaliteit en toegankelijkheid, is Nasara een belangrijk merk geworden in de moderne kinesiotapemarkt.